lördag 30 januari 2010

"Kallt, kallare, Sverige"

Internet ute i Berga centrum är nere. Och har varit det sen i Torsdags.(Då funkade det)
Värdelöst är det iallafall. I morse åkte Pierre tidigt som tusan till Göteborg för att festa i 20 minusgrader med sin gamla Chalmersförening. Och tack vare det var min dag förstörd(Det och internet sabbade allt) i och med att jag somnade om efter att han åkt och sov fram till elva.
Sedan spenderade jag tiden med att spela Plants vs Zombies och inte jobba med skolarbetet jag borde göra. Men jag har inget internet, det går inte att söka på Frankrikes upphovsrättsorganisation då.
Sedan ringde Elin någon gång på eftermiddagen, då kände jag att det var dags att göra något. Jag kunde inte slöa mer.

Så jag diskade, sminkade mig, gjorde mig iordning(såg på Robinson för första gången) och cyklade i 10 minusgrader de fyra kilometerna till Elin och Emil.
Och enligt aftonbladet är det "kallt, kallare, Sverige" som gäller ikväll. Citat:

"Även natten till söndag blir kall med temperaturer ner mot 20 minusgrader långt ner i landet."

Så.... undrar om jag kommer hem ikväll? Vi får se. -10 är okej att cykla i. -20 är inte lika ok.
Och så får vi se om internet kommer tillbaka snart. Snälla Tele2, gör något! Något måste ni väl hitta!?

Inga kommentarer: