fredag 22 januari 2010

Fåglar som spelar gitarr?

Jag vet inte om det är fake eller äkta, men jag blir faschinerad av hur det ser ut och låter i den här videon när fåglar spelar gitarr. Det är säkert någon fake, men blir man inte lite intresserad?
Bäst är när en fågel drar med en gren i strängarna. Vill den bygga bo eller vad håller den på med?

Det verkar vara något experiment av någon som heter Céleste Boursier.

Mitt korta besök i skolan idag gick förresten bra, jag hittade dit, och jag hittade hem(Jag kan dock erkänna att jag använde gps:en lite grann på hemvägen, men bara för att bekräfta att jag åkte rätt!) I skolan satt jag och Emelie och ringde till de sista lokaltidningarna för manifestgalan 2010. Ett intressant musikpris där artister från oberoende bolag blir nominerade. Och nu är det jobbet klart! Det var riktigt roligt.

En annan sak jag hittade när jag surfade runt var Perfect Pitch. En sida där man kan testa sitt gehör. VÄLDIGT beroendeframkallande. Nu har ju jag använt Earmaster för det här innan, men det här internetprogrammet var ju mycket roligare(enklare?) Kul tycker iallafall jag. Dock blir jag jättearg när jag upprepade gånger klickat på tonen bredvid den som egentligen lät.
Om jag någon gång får barn ska det få sig ett perfekt gehör. Jag ska öva med barnet varje dag. Det har man nytta av. Och så är det roligt att ha(Minns tillbaka till Gotland där övermusikaliske Oscar sa något i stil med "Vi sjönk litegrann, C:et i slutet var lite lågt, 430 ungefär")

Men titta nu på de gitarrspelande fåglarna om du inte gjort det än.

Okej, nu, in till Giraffen.

Inga kommentarer: