måndag 4 januari 2010

Lite barmark, tack!

Okej, Kalmar.. Det här var ju inte riktigt vad vi kommit överens om.

För det första är inte snön borta. För det andra är det fortfarande kallt.
Men.... Trots att snön fortfarande ligger djup härute i Berga, så börjar det bli barmark bara ett par hundra meter bort. I varje fall på bilvägarna.
Och det ska visst bli plusgrader(Ok, nollgradigt) imorgon. Visst känns det lite varmare i luften redan nu?
Och jag såg att ån som var helt frusen när vi åkte börjar tina upp en aning. Det är ju i alla fall på rätt väg.Jaja, jag förstår, kära Kalmar, du kanske inte hann fixa till allt på de 13 dagar jag var borta, men nu hoppas jag att temperaturen sänks.
Jag väntar mig plusgrader och tö nu. Sedan barmark. Inte mer snö. Inte. Mer. Snö.
Kom ihåg det. Okej?

Inga kommentarer: