söndag 3 januari 2010

Efterlyses: En försvunnen kavaj

Då är det snart dags då, imorgon vid nio-tiden sätter vi oss på ett tåg till Kalmar och lämnar Göteborg för några dagar, jag börjar nämligen bli alldeles för orolig över mina stackars blommor som står där och väntar på vatten.
De här stackars blommorna är nog något jag oroat mig över sen vi åkte strax innan jul.... men de har ju snart varit ensamma i... 18 december-19-20-21... 13 dagar!
Nästan två veckor. stackars stackars blommor.
Jag försökte be min syster att åka dit, men jag fick inget svar på sms:et. Hon hade väl ingen lust och visste inte vad hon skulle svara antar jag. Jaja, imorgon kommer jag i varje fall hem till mina stackars små förmodligen halvdöda blommor.

Och sen åker vi tillbaka till Göteborg igen på söndag, om precis en vecka.

Pierre tappade förresten bort sin nyinköpta kavaj under nyårskvällen. Hur det gick till är fortfarande höljt i mysterium. Hur vi än försökte lyckades vi inte gå tillbaka och komma på var han kunde ha lämnat dem. Och efter ett noggrant genomsökande av PU-rummet förstod vi att den nog troligen var helt försvunnen.

Det här är vad jag minns:
Jag satt med Daniel, Sebastian och Spanky och pratade i ett hörn på föreningstorget, Pierre kom dit,med kavajen på, och pratade en lång stund om någonting och gick sen. Ett tag senare kom han tillbaka, denna gången utan kavaj. Sen märkte vi att det var dags att åka hem. Men kavajen fanns ingenstans att hitta.
Men så idag skickade snälla Larsson ett sms där han berättade att LOB hade hittat kavajen i sitt förråd. Hur Pierre någonsin lyckades få in den där är alltså mysteriet allt handlar om.

En helt annan sak är amerikaniseringen av Sverige. Ja, du känner väl till att man i USA sitter med stora "Buckets" fyllda med friterad kyckling? Nu har nordstan öppnat en motsvarighet: "Nordstan fried chicken". Vi var förstås tvungna att testa, men det blir max en gång per år man kan äta där. transfetterna rann så mycket att de var tvungna att dela ut våtservetter. Ett sånt här "meal" kallas "medium" och är enligt mig omöjligt att klara själv. Vi delade.Ps. Det finns "LARGE" också. Gissa hur mycket kyckling man får då?

Inga kommentarer: