onsdag 6 januari 2010

Kalmarplantornas tillstånd efter 13 dagar i ensamhet

Hur kunde jag glömma?
Det är ju det alla har gått och undrat över = Hur det har gått för mina blommor under de 13 dagar jag varit borta från dem. Min oro har jag ju berättat om både här och här.
Det var inte så illa som jag trodde, visst, kaffeplantan var lite hängig, men det är den varje gång den inte får vatten på ett par dagar. Efter 20 minuter har den rest sig igen. Orkidén däremot verkade inte ens ha märkt att jag var borta, jag börjar misstänka att den egentligen är gjord av plast.

Pierres fula bambu står ju i vatten, så den hade väl druckit en halvliter, men den verkar också ha växt så pass att det är dags för en ny vas till den. Jag har förresten inte vattnat den än(Så går det.) så det kanske är dags nu. Den har förresten flyttats från sin vanliga plats i köksfönstret sen den växt sig för stor och står nu bredvid den franska balkongen.

Min andra gröna planta som jag inte vet namnet på hade tappat ett av sina gigantiska blad, utöver det såg den ut som vanligt.
Och garderobsblomman hade några bruna blad, det har den fortfarande, men... Är det inte en knopp som börjar titta fram där det förut varit en stubbe? Fortsättning om garderobsblommans knopp följer...

om en månad eller så.

Inga kommentarer: